četrtek, 23. februar 2017

Prvič prisotna pri telitvi

20. 2. 2017 - Na lastne oči prvič doživela telitev

V življenju sem razmišljala, da bom prvič videla porod (kotitev) pri mački. Vedno sem bila obkrožena z mačkami, a je takrat, ko je prišel čas, mačka vedno izginila v kakšno nedostopno luknjo na postrešju.

Lani sem bila dogovorjena pri prijateljih, da me pokličejo, ko se bo začela telite. Žal sem bila takrat od doma, ko pa sem prispela, je bilo že vsega zanimivega konec. Teliček se je takrat že postavljal na noge.

Letos - hvala Bogu, mi je uspelo.
V kolikor so me poklicali, sem bila takoj v akciji. V 15 min. sem prispela.
Krava se je že nekoliko odpirala, popadki so bili prisotni, Alantois je že počil in nekoliko urina je izteklo. Kravica je bila nemirna ter se prestavljala iz ležeče v stoječo pozo ter obratno.

Samega nadaljnjega postopka ne bom opisovala, ker menim, da večino to ne zanima (mene pa to nadvse :D).

V kolikor je teliček prispel na svet, je gospod ki je pomagal, očistil teličkove nosnice, jaz pa sem začela z masažo prsnega dela telesa ter s tem spodbudila dihanje ter cirkulacijo krvnega obtoka.
Počasi je teliček dobival rožnat nosek.

Kar nekaj časa se je teliček postavljal na noge, a neuspešno. Postajal je slaboten. Lastniki so odšli po vedro in cucelj za napajanje. Trmasti novorojeni bikec nikakor ni hotel odpreti gobca, da bi ga nekoliko napojili. Z nekoliko truda je uspelo. Ob prvih posesanih požirkih mleka je teliček ponovno dobil smisel življenja in voljo, da nadaljuje z vstajanjem. Zaradi volje, da najde vime matere je obstal, a nekoliko nihajoče.

Nekoliko sem še ostala ter občudovala novorojenca.

Šele takrat, ko sem se zdramila iz zgodbe, ki se je odvijala pred mojimi očmi, sem se zavedla, da me zebe, močno smrdim, sem umazana in sluzava.


S to izkušnjo sem pridobila veliko. Čeprav sem kar nekaj videla tudi na sami praksi, ki sem jo delala v ambulatni ter na terenu, je to nekaj drugega. S tem lahko tudi samo sebe nekoliko preizkusim in vidim, koliko prenesem.
Teorija ti včasih malo pove, ko pa to vidiš v živo, ti je veliko več jasno.  










Na telitev sem šla, ker se zanimam za procese pri živalih. Sem sodi tudi telitev. Tako le nadgrajujem lastno znanje iz veterine. V bistvu, če veš proces pri eni živali, veš približno tudi pri drugi. Ne govorim pa, da so si jajc jajcu podobni!

Ni komentarjev:

Objavite komentar